Skrivet av: Tord Sand | juli 25, 2010

Hur gör du för att leva i glädje?

Denna frågan får jag ofta, i lite olika uppställningar men ändå med samma förundran hur jag alltid kan vara så positivt laddad.
 
Jag brukar ofta svara, att detta är något jag jobbar på varje dag. =)
 
Den här video tycker jag beskriver min egen inställning och känsla i ämnet Glädje och energi.
 
 
 HAPPINESS -It starts with us.. Lets be the change!
 
En av många goda tankar som jag fått både före och efter mitt engagemang och samarbete med Kay Pollak är just det faktum, att man kan inte förändra andra utan måste börja med sig själv.
 
Och visst kan man ha dåliga dagar av olika skäl, men dom som gått igenom livet med lite tuffa törnar har som mig själv kanske lite lättare för att styra bort negativa tankar och lyfta fram kärleken till livet och välja glädjen i vardagen.
 
Livet för mig är en fest, och då menar jag inte att jag springer runt på en massa parties och bubblar över i champagne utan mer att jag bubblar av lycka för att jag har ett val.
 
Ett enkelt val att välja det som gör livet till en fest, jag kan välja att vara glad varje dag och umgås bara med dom som ger mig leende och positiv energi tillbaka.
 
Svårare är det inte egentligen, och detta är något av det som jag i min roll som livscoach oftast får mest respons och goda vitsord på då det är lätt att fastna i en tristess eller vana vi har svårt att lyfta oss ur.
 
På tal om Kay Pollak så rekommenderar jag böckerna att välja Glädje, samt att växa genom möten.
Finns även på DVD och talbok, inspelat av Kay själv och något jag plockar fram de dagar som jag själv behöver extra påfyllning av positiva influenser.
 
Du hittar böckerna på hemsidan som heter www.kaypollak.com
 
Trevlig läsning eller lyssning, och glöm inte att göra livet till en fest.
 
Allt gott till dig!
 
-Tord c”,)…alltid med ett leende. 

Kommentera

Kategorier

