Skrivet av: Tord Sand | augusti 9, 2010

Coaching -hur går det till?

Tittade runt på lite videos inför en egen serie vi inom http://www.sundlivsstil.se tänkt skapa, och hittade ett par videos som var och en på sitt sätt beskriver hur en coach arbetar.

För egen del tänker jag mig nog mer göra en webserie där jag talar själv, eller tillsammans med en coachee skapar ”rummet” där vi arbetar oss igenom själva processen.

I min värld är det ju inte jag som livscoach som har alla svaren, något en av världens namnkunnigaste coacher Anthony (Tony) Robbins ofta påtalar att vi är på plats för att få ut den bästa lösningen på den låsning som vår coachee sitter inför.

Det handlar helt enkelt om att frigöra tron på sin egen inneboende kraft och styrka, att kunna se målet klart samt hur dom tar sig hela vägen dit och under den resan finns vi som livscoacher som ett stöd med vårt skyddsnät som beskrivs bra i den första videon.

Vi får ju på inget vis skriva folk på näsan vad dom ska göra eller inte, utan locka fram den action som krävs för att dom ska klara hela resan på egen hand vilket är en stor seger när det är gjort på rätt sätt då dom kan känna att dom faktiskt gjorde det helt själva!

Och vem har inte råkat ut för såna låsningar i livet – det kan drabba vem som helst och då är det gott att få lite stöd fäör att tanskens kraft ska kunna hitta rätt väg mot det mål man önskar.

Brukar säga så här om livet karta och vägval – ”om du inte vet var du är på väg – är risken stor att du hamnar någon annanstans”.

Nu kommer 2 videos – efter dom får du ett gratis erbjudande från mig!   >>>

Lät det spännande?

Mitt erbjudande till dig – du får 30min FRI coachning av mig för att få en känsla för hur det går till -samt kan fatta beslut om jag är den rätta coachen för dig eller om du ska välja en kollega.

Hör av dig på tord@sundlivsstil.se så talar vi om saken, kan även coacha på distans över telefon,skype,videochat så avstånd är inga bekymmer heller.

Ser fram emot en kontakt – hälsar

Tord c”,)…alltid med ett leende

Kommentera

Kategorier

