Skrivet av: Tord Sand | juni 30, 2014

Jag tog allt för givet…

Jag tog den för givet, den har alltid funnits där. 

Bild

Is, vatten, syre och himmel vilket av naturens alla element vi än möter så ger den oss styrkan vi ibland kan sakna inom oss.

Jag gick barfota i gräset som barn, men jag har aldrig egentligen känt efter HUR grässtråna egentligen kändes då dom kittlade mina nakna tår och fotvalv.

Jag tog för givet att naturen blommade, men jag kände egentligen aldrig några dofter.

Jag tog för givet att solen lyste på mig, men kände egentligen aldrig HUR solstrålen kändes på den kind som var vänd mot solen då den andra kinden var i skugga.

Jag såg aldrig skogen för alla träden, och ej heller kände jag hur det luktade i skogen där jag lekte eller hörde hur vinden lät mellan stammar och grenar.

Jag visste att vattnet som svalkade mig om sommaren och gav mig fin skridskois om vintern var en del av naturen, men jag tog även DET för givet utan att känna HUR mjukt vattnet var mot min nakna hud eller hur hård isen kunde vara mot min kind då jag ramlade på hockeyträningen.

Idag ser jag alla naturens skiftningar, och jag tar aldrig mer något för givet då LIVET som givits mig av universums vackraste givare är en enda stor gåva att vårda ömt och jag är ödmjukt tacksam för det som kommer till mig samt allt som redan finns hos mig i rikt överflöd.

-Tord Sand c”,) 2012

Kommentera

Kategorier

