Skrivet av: Tord Sand | juni 30, 2014

Livets rytm…

Idag då jag tog till det gamla beprövade knepet att via en ”klokbok” sätta in fingret i blindo, där det i bläddrandet av alla 316 sidorna föll på något som påminner mig om en INSIKT värd att beakta.
Bild
Det Matthew Kelly skriver i ”Livets mening” är så oerhört talande, det jag idag påmindes om att aldrig mer falla tillbaka i den tid då allt utåt sett såg bra ut.

Men i mitt inre var jag djupt oroad, det gick inte att se på mig, men jag var en vandrande motsägelse till den jag egentligen önskade vara.

Citat från sid 152;
”Fysiskt sett var jag utmattad. Känslomässigt var jag förvirrad och elak. Intellektuellt hade jag tappat orienteringen. Och andligen var jag torr som Saharas öken.
Min livsstil hade hunnit ifatt mig. Jag var för ung för att känna mig så här gammal. Jag hade fallit offer för mina egna missriktade prioriteringar. Jag tvingades erkänna att den allmänna dagliga strukturen i mitt liv var fullkomligt fel.
Jag hade förlorat livets rytm.”

Allt detta stämde även på mig, förutom att jag aldrig blev elak utan omvänt allt för tillåtande och med för stor godhet gentemot min omgivning så glömde jag bort att bejaka mig själv då jag trodde i min villfarelse att göra saker för sig själv var egoistiskt.

Jag fick denna boken av min dåvarande chef, vilket jag tackar högre makter för många gånger om då den lyfte mig till en helt annan dimension av hur livet ska levas i ett positivt flow.

Med detta vill jag säga och även påminna mig själv om att verkligen lyssna ordentligt på de som korsat min väg, det behöver inte alltid betyda att jag tar ett steg tillbaka för att lyssna in dom igen utan tvärt om för att ta ett stort kliv framåt i min personliga utveckling så visar jag min ödmjuka sida för att lyssna med hela mitt väsen denna gången då det vid det första tillfället sannolikt var så att jag var så totalt ur balans att jag aldrig förmådde mig att ta in alla goda insikter som gavs mig då jag var fullt upptagen att bearbeta alla känslor som väcktes inom mig vid det tillfället.

Det vi talade om då var att skapa en intressegrupp likt en ”tankesmedja” där likasinnade träffas för att tillsammans lyfta varandra i ämnet ”livets mening”, där syfte och mening är att utvecklas i positiv riktning oavsett var man befinner sig i för nivå idag.

Kanske är tiden snart inne för detta ska bli verklighet, men en sak är säker att det var grönt ljus från författarens och hans organisation att använda boken som arbetsverktyg vilket gjorde mig oerhört lycklig då den gav mig många fina insikter som jag sedan kunde använda i mitt egenarbete för att utvecklas till den jag är idag.

En sak är säker, ensam är aldrig stark och det är med den devisen jag fortsatt önskar göra så mycket gott jag kan för de som korsar min väg, men aldrig med mindre än att jag även får tillbaka så mina kropp och själ aldrig mer blir så uttorkad som den en gång var.

Tord Sand c”,) … Love from Universe, is a great force and free for everyone!

Kommentera

Kategorier

