Skrivet av: Tord Sand | juni 30, 2014

Jobb genom sociala medier

Boktips!
Bild
För dig som söker arbete, så kan detta kanske vara något för dig?

Boken var synnerligen lättläst, och tydlig i sin beskrivning om vilka olika vägar det finns att gå för att öka sin synlighet i sociala medier, samt för att använda dessa kunskaper i syfte att söka jobb.

Personligen så hade jag via mina yrkesroller mycket grundkunskaper i ämnet, men måste tillstå att boken gav mig fler goda insikter och nya värdegrunder att beakta inför framtida sökningar av fler uppdrag samt i mitt eget jobbsök så är innehållet av stort värde för mig personligen.

Jag kommer även att rekommendera fler ur mitt nätverk att införskaffa denna bok, oavsett om man redan idag är aktiv på #LinkedIn, #Facebook, #Twitter, #Slideshare, #Branchout eller andra forum så finns det mycket tänkvärt innehåll och faktabeskrivningar som jag vet är till god nytta för läsaren.

Tack till dig Holger som fick mig nyfiken att läsa din bok från pärm till pärm, det var sannerligen ett sant nöje och väl använd tid.

Allt gott till dig, och alla er andra som läser denna min enkla recension!

Tord c”,)

Kommentera

Kategorier

