Skrivet av: Tord Sand | juni 30, 2014

Livets utmaningar…

Många är dom stunder av tankar som handlar om varför livet nödvändigtvis ska vara komplicerat i vissa perioder?
När vi kunde få ett slags facit och vägledning av våra kloka föräldrar, eller av skolan och äldre generationer som genomlevt och ibland fått lida sig igenom dessa svåra passager i livet.

Bild
Det jag kan tacka Gud för är den visheten som finns inom mig när det väl gäller, och som tillsammans med de som sluter upp omkring oss när vi når det vi kan kalla ”den yttersta randen” då allt står och väger där vi till slut svävar mellan liv och död lite dramatiskt formulerat.
Det är i dom kritiska ögonblicken som tiden står stilla, där våra celler ställer sig på kant och svaret av våra beslut och med vänners stöd ger svaret av hur väl vi använder gammal kunskap och egen medfödd insikt ger för besked om hur väl vi kommer ur nålsögat.
Aldrig kunde jag som litet barn ana vilka utmaningar jag skulle möta, när allt kändes så oerhört enkelt och dagarna fyllda av kärlek och passion i allt jag upplevde.
Den kärleken tror jag mig är vad jag fortsatt söker efter idag, och kommer göra resten av mina dagar på jorden.
Önskar dig du goa medmänniska att även du finner din passion och det som fyller ditt  med kärlek under dina dagar och nätter.
c”,) Peace&Love

Kommentera

Kategorier

