Skrivet av: Tord Sand | december 12, 2016

Jag vill tacka livet

Fick denna fina påminnelsen av en omtänksam och vis själ, vilket med budskapet i sången gav mig en nyfödd lärdom och insikt.

Lärdomen att aldrig någonsin döma någon som framfört denna sång med en helt annan accent eller för någon annan oavsett vilka tankar som föds, men budskapet är detsamma som vi hör i ingressen så är texten skriven av en kvinna som tog sitt liv så detta är en väldigt livsbejakande, positiv och ödmjuk sång.

Insikten är att jag i varje klar stund av medveten närvaro i nuet ska visa den tacksamhet som livet förtjänar, aldrig tillåta mig falla i fällan att ta saker och ting för givet eller avkräva mer än det jag kan bära, möta och värdesätta utan att förhäva mig.

De stunder jag tror mig haft mest smärta och lidande i livet, det är då jag sätter mig ner och stannar upp i en sund eftertanke för att undvika hamna i offerkoftan då livet erbjuder så mycket möjligheter till glädje och kärlek som är så mycket viktigare att bejaka. 

#JagVillTackaLivet #MarieBergman #ArjaSaijonmaa
Varmt tack till Marie Bergman, Lasse å Bengan Tromsö Tv

Responses

  1. ❤ så sant fina du!

    Gilla

    • Tack snälla, det är viktigt att påminnas om att visa tacksamhet och efterleva den fullt ut oavsett vad som händer i livet så finns det alltid något att se fram emot som lyfter oss vidare till nya höjder igen! 😉

      Gilla


Kommentera

Kategorier

