Skrivet av: Tord Sand | december 30, 2016

Kärlek, medkänsla och omsorg

Nelson Mandela är och var en sann frihetskämpe och en stor förlust för världen som gråter då hans hjältemod och storsinthet av att vara så otroligt förlåtande i det som drabbat honom själv, och med vilken kraft och styrka han gjort stort intryck på oss alla även om jag som individ kanske aldrig kommer att förstå hur mycket gott han gjort då det är ogripbart på många sätt.

Dalai Lama och hans tankevärda budskap är enkelt att ta till sitt hjärta och fortsätta leva i samma anda, har detta vykort synligt så jag kan läsa och påminnas varje dag om det jag själv tror på är det enda rätta och lever som jag lär.

Det gör mig så oerhört ont att mötas av alla ondskefulla handlingar som utförs av de som av olika skäl är förvirrade, eller rent av sjuka och i min värld finns egentligen ingen ondska om bara kärlek, medkänsla och omsorg får växa fritt så kommer det ge oss den lycka vi alla förtjänar.
c”,) Peace&Love

 omsorg
Kommentera

Kategorier

