Skrivet av: Tord Sand | januari 4, 2017

Året som gick

Först av allt vill jag tacka dig som jag fick glädjen att möta under året 2016, för ditt mod att våga vara dig själv och din öppenhet om dig själv och ditt liv som du delade med mig.

”I varje nytt möte med en ny medmänniska, så har jag något nytt att lära om mig själv i speglingarna av varandras själsliga erfarenheter, tankar och känslor.”

Det är så som jag ser på livet och det som får mig att växa mest som människa är just dessa medmänskliga öppenhjärtliga möten, så jag tackar nu även dig som sökte upp mig via mail, chat, telefon eller allmänt i sociala medier för ditt mod och kraft att vilja visa ditt inre och allt du berättade om ditt liv och vilka erfarenheter du fått i den resan.

10696183_317854065066042_8530891454941162920_n

Jag önskar även unisont tacka alla er som oaktat det varit fysiska möten eller virtuella, så önskar jag med stor ödmjukhet rikta ett varmt tack för de insikter ni gav mig om olika grader av känslor som väckts till liv utefter det ni utsatts för under livet.
Samt för alla de erfarenheter ni så generöst delade med er av till mig vilket skulle tagit mig långt mer än min egen livstid för att få ta del av och lära mig hantera det som ni visat er klara trots i vissa fall oerhört svåra prövningar.

Ni som delade mer er av djupt personliga erfarenheter när det gäller kärlek, svek och andra händelser som utlöst svår själslig smärta och till viss del även fysisk smärta är jag så otroligt ödmjukt tacksam för er styrka och tillit för att visa mig ert inre som även gav mig otroligt många lärdomar och inte minst insikten av hur ödmjukt tacksam jag ska vara som klarat mig ganska lindrigt undan i många av mina egna händelser som kunde slutat än värre.

Under året som gick fick jag personligen även uppleva själslig smärta i allt större mängd än den fysiska, men vetskapen och insikten av att jag aldrig får mer än jag klarar av höll mig kvar i en inre tillfredställande känsla av att nu blir det inte värre än så här utan nu kan det bara bli bättre.

Slutet på året blev definitivt bättre även om det var tungt vid vissa passager, och det har jag många av er att tacka för som med era berättelser gav mig mod och styrka att hantera mitt liv och mina känslor så mycket bättre än om dessa möten aldrig funnits där.

När jag nu går in i det nya året 2017 så gör jag det med en stor tillfredställelse och med ett barns glädjefyllda nyfikenhet om vad detta året kommer att ge mig när det gäller allt det goda i livsnjutningar såsom kärleken, glädjen, mötena, upplevelserna som tillsammans skapar ett av dom lyckligaste år som är möjligt med rätt inställning till allt det nya.

Det gamla är redan gjort och upplevt, så nu gäller det att med den erfarenheten skapa det som jag önskar uppleva  i ljus och glädje vilket skapar en känsla av äkta lyckorus.
Med detta önskar jag DIG som läser dessa rader ett underbart 2017 med allt du önskar dig!
20161213_193749

fb_img_1468277838095

Responses

  1. Så fint skrivet min vän! Insiktsfullt, kärleksfullt, omtänksamt samt magiskt faktiskt!!!!
    Önskar dig en underbar resa år 2017

    Gilla

    • Tack vännen, dina kommentarer gör mig varm i hela kroppen och jag känner en djup tacksamhet för allt vackert du skriver tillbaka om det du betraktar och hur du tar det till ditt hjärta. 🙂

      Gilla


Kommentera

Kategorier

