Skrivet av: Tord Sand | januari 21, 2017

Emotional

Jag vet varför smärtan inom mig hjälper mig att förstå vad den vill säga och vad jag har att lära av livet…
Jag vet varför tårar läker mina inre sår…
Men det jag ibland har svårt att förstå, det är varför jag måste göra om min hemläxa då det gjorde så ont sist det begav sig och min själ och hjärta fick kämpa för att anas igen?

crying

”Crying doesn´t indicate you are weak.
Since birth, it has always been a sign that you are alive”

Även om allt ibland kan kännas gå i tusen bitar, så är det väl ändå en vacker del av livet att vi får känna så mycket känslor?
– Vi får känna på hur kärleken pirrar i hela kroppen…
– Vi får känna hur smärtan sliter oss sönder och samman både fysisk och själsligt…
– Vi får känna hur glädjen, skrattet och lyckan helar oss från allt som gör ont…
– Vi får känna hur svek sårar och skadar oss ibland för livet…
– Vi får känna på hur ångest, rädslor, misstro, avund, orättvisor berör oss…

Men mest av allt så lär vi oss t allt vi känner, att vi faktisk lever och morgondagen kan ge oss så mycket mer av det goda vi önskar..bara vi tror…tror på att allt kan bli så mycket bättre…

Allt vi tror, allt vi önskar..det kan vi nå….bara vi tror…

Det sägs vara manligt och modigt när vuxna män gråter, men för mig är det en del av den jag är och ser det som den naturligaste känslan i världen att få visa sig sårbar och känslosam.

Kommentera

Kategorier

